This is her story/Det här är hennes historia

I received this story from the A21campaign (http://www.theA21campaign.org) , a story about a girl rescued and brought to the A21campaign shelter. The International Organization for Migration hase estimated that nearly 500 000 thousand women are brought to Europe as victims of human trafficking. This is the story of only one of these thousands of women.

“When I was 13 my family sold me to a 40 year old Romanian man who raped me continually. I eventually fell pregnant and had a baby girl. The Romanian man took my baby and abandoned me in Athens. 

 That day, 5 men approached me and asked why I was crying. They told me they would take care of me and keep me safe. I had nowhere else to go, so I went with them. Nothing happened that first night. The next day, the men paid 23 Euros for my train ticket, and took me to a town 7 hours away.  When we arrived, they took me to an apartment, locked me up, and then raped and beat me over and over again. They brought many different men to me and forced me to have sex with them. They made me cook and clean the apartment, and would beat me if it wasn’t good enough.  

Finally, one of the neighbors’s called the police. I was being raped by a ‘client’ when the police raided the apartment, rescued me and took me to The A21 Campaign shelter. I was 14 years old. “

I know it´s hard to read about but let us not be discouraged. Organizations like A21campaign fight for these women.

You are important in the fight for freedom! Please note that copying this picture or any part of the story is allowed only with the permission of the A21campaign(http://www.theA21campaign.org)

All love to you! /Maria

Jag fick den här historien från A21campaign, en berättelse om en flicka som utsatts för människohandel men som fått hjälp av en organisation som heter A21campaign(http://www.theA21campaign.org). En berättelse man ofta tror inte existerar. Men detta är en sann historia, en historia bakom statistiken. Internationella organisationen för migration har uppskattat att nästan 500 000 tusen kvinnor förs till Europa som offer för människohandel. Denna berättelse är bara en av dessa tusentals kvinnor.
“När jag var 13år sålde min familj  mig till en 40-årig rumänsk man som våldtog mig ständigt. Jag blev så småningom gravid och fick en liten flicka. Den rumänska mannen tog min dotter och övergav mig i Aten.  Den dagen närmade 5st  män mig och frågade varför jag grät. De berättade för mig att de skulle ta hand om mig och hålla mig säker. Jag hade ingen annanstans att gå, så jag följde med dem. Ingenting hände den första natten.Nästa dag betalade männen 23 euro för min tågbiljett, och tog mig till en stad 7 timmar bort. När vi kom fram tog de mig till en lägenhet, låste in mig, och sedan våldtog de och slog mig om och om igen. De tog många olika män till mig och tvingade mig att ha sex med dem. De fick mig att laga mat och städa lägenheten,och slog mig om jag inte gjorde bra nog. Slutligen  ringde en av grannarna polisen. Jag höll på att våldtagen av en “kund” när polisen stormade lägenheten räddade mig och tog mig till A21Campaign skydd. Jag var 14 år gammal. “

Jag vet att denna historia skär i hjärtat men låt oss inte bli nedstämda organisationer såsom A21campaign kämpar för frihet för dessa kvinnor/barn. Tack vare en organisation som denna fick denna unga flicka komma till en tillflyktsplats.

Du är viktig i kampen om frihet för varje människa! Notera att det är inte tillåtet att kopiera denna historia och bild utan tillåtelse från A21campaign /http://www.theA21campaign.org)
All kärlek till er!
/Maria
3 thoughts on “This is her story/Det här är hennes historia

  1. Nolltolerans says:

    Du har valt att kämpa mot människohandel = människosmuggling = illegalt invandring.

    Men har du tänkt att din oro över illegalt invandring är rasistisk eller inte?

    Har du läst om romanofobi eller antiziganism?

    Vi alla måste välja – är vi rasister eller inte.

    • Först och främst tack för att du läst min blogg och kommit med din åsikt. Vad jag först och främst vill bekämpa är den handel som pågår med människor. Barn som säljs till flera män per dag inom sexindustrin. Ja, man kopplar samman människosmuggling många gånger med människohandel. Det är fina linjer mellan människor som söker jobb i andra länder och tar sig in via smuggling och de som smugglas men sedan tvingas arbeta av sin skuld inom slavarbeten och prostitution. Varför jag skriver i den här bloggen är för att jag tycker det inte är okej att fattigdom präglar vår värld, 21 000 barn dör varje dag på grund att de inte har mat för dagen eller medicin för att behandla sin sjukdom. Fattigdom är ofta grundorsaken till att föräldrar tvingas skicka iväg sina barn som riskerar att hamna inom barnhandel, prostitution eller tvångsarbete. På grund av den girighet som råder ivärlden luras unga tjejer från öst länder om erbjudande om jobb in andra länder men finner sig själva sålda till en hallick som tvingar dem till sex med uppåt 30 kunder per dag.

      Gällande migration tycker jag att vi har mycket att arbeta med i Sverige. Vi har för hårda regler och behandlar människor som luft. Men jag anser även att andra länder i Europa har en fel migrationspolitik. Vad jag inte förstår är att du vill antyda mig att vara rasist. Jag har absolut INTE något emot invandring, en stor del av min vänkrets är människor med annan etnisk bakgrund än jag. Men jag vet även vad de har mötts av, orsaken varför de kommit till Sverige. Våra migrationslagar är inte alltid välkomnande och det är något vi måste arbeta med. Men vad jag ställer mig emot är när andra människor utnyttjar andras önskan om att söka jobb i ett annat land eller flykten från sitt land som är i krig. Det är här vi måste få en förändring. De behöver arbetas med en bättre migrationspolitik som förhindrar att människor tvingas illegalt inträda i landet för här finns risken för handeln och exploateringen. Jag har valt för länge sedan, Nej jag är inte rasist. Inte någonstans. Jag vill att dessa människor som smugglas in i Europa ska få komma hit legalt, med värde inte utsättas för människohandlare som våldför sig på deras utsatthet. Vad har du tagit för ståndpunkt i denna fråga? Tack för din kommentar!

    • MIn oro är inte över den illegala invandringen utan hur de som invandrar till Europa behandlas!

Leave a Reply

