Love&Respect/ Kärlek&Respekt

Att älska sin nästa som sig själva handlar om att respektera och älska sig själv för den man är och förstå att hur jag vill att andra ska behandla mig så ska jag behandla dem, dvs jag älskar min nästa såsom jag älskar mig själv. Därför är det så otroligt viktigt att förstå att du är inget undantag, du är livsviktigt inte allra minst för de nära och kära runt omkring dig men också bara för att du är du.Ingen kan ersätta dig. Det är något unikt och värdefullt med varje människa.

Ingen är sämre eller bättre och det är därför jag vill uppmana alla att kämpa för varje människa som utnyttjas, som nekas rätten till ett tryggt liv. Människor som dör i svält i tredje världen eller unga tjejer som utnyttjas och säljs av hallickar i Europa inom sexindustrin är inte en klump med osedda människor i form av en statistisk rapport utan varenda en är unik och har rätten till att behandlas utifrån kärlek och respekt.

Eng.translation

To love your neighbors as yourselves is a matter of respect and to love yourself for who you are and understand that how I want others to treat me, I will treat them, simply, that I love my neighbor as I love myself. Therefore, it is so incredibly important to understand that you are no exception, you are vital not least of all the loved onesaround you but also just for being you.
No one can replace you. There is something unique and valuable about every person.

No one is more important than another and that’s why I would urge everyone to fight for every person who are denied the right to a safe life. People who die of starvation in the Third World or young girls who are used and sold by pimps in Europe in the sex industry is not a blob of unseen people in form of a statistical report, but each one is unique and has the right to be treated with love and respect.

/Maria

Leave a Reply

