Coffee for a good cause! / Ett gott kaffe!

Foto: http://www.threeavocados.org/

Hi my dear readers!

Since I was a teen, a friend and youth leader of mine has always tried to persuade me to start drinking coffee. Even now when I am all grown up does he still hint that I should begin my day with coffee. I have tried to like the taste of coffee, but not enough to start drinking it full time. The main reason I haven’t given in to his coaxing is not necessarily because I think coffee tastes bad (which everyone tells me I’ll get used to), but because I just don’t want to give him the satisfaction of knowing he turned me on to coffee. Every time we meet up we tease each other about it. It’s quite funny actually. I still haven’t started drinking coffee.

Well, I never thought I’d hear myself say thing, but coffee is sometimes a good thing. Especially when I found this organization. So go ahead! Buy some coffee. I’m still not convinced of the tastes, but for anyone who wants to drink their coffee with a clear conscience, I’d recommend checking this out.

http://www.threeavocados.org/

Hej mina kära läsare!

Ända sedan jag var tonåring har en vän och ungdomsledare till mig har alltid försöka övertala mig att dricka kaffe, även nu när jag har vuxit upp ger han mig fortfarande hintar om att jag ska börja dricka kaffe. Men jag har försökt men kanske inte tillräckligt för att börja dricka kaffe, men den främsta anledningen till att jag inte vill börja förutom att jag tycker att kaffe smakar illa(vilket alla säger att man kan vänja sig vid tills det blir gott) är att inte ge efter för hintarna och övertalningen från min tidigare ungdomsledare. Ofta när vi träffas retar vi varandra om vem som har rätt i ämnet, att dricka eller att inte dricka kaffe. Ganska roligt faktiskt, men jag har inte börjat dricka kaffe. Men jag trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga detta men ibland är kaffe en bra sak. Speciellt när jag hittade denna organisation, kom igen alla kaffe älskare och köp detta kaffe. Jag är fortfarande inte övertygad av smaken av kaffe, men för er som är, kolla in det här; http://www.threeavocados.org/

/Maria Lundberg, people are not for sale

Leave a Reply

