Inspiration

Hej underbara läsare!

Här i Sverige är det sommar även om vädret inte är det bästa! Jag är på semester i Uppsala och Göteborg under några dagar men bloggen kommer ändå att uppdateras. Jag tog med mig en bok att läsa under tiden som jag läst tidigare och som inspirerar mig. Den heter hjärtats bön och handlar om tankar från Moder Teresa och hennes medarbetare. Den ger en inspiration att fortsätta kämpa för en god sak. Viktigt är att vi ser varje människa runt omkring oss som dyrbar och värdefull, det är inte alltid det lättaste men kom ihåg att vi behöver varandra. Jag behöver den hjälpen att bli påmind för många gånger blir jag lätt egoistisk, själv centrerad och tappar orken att bry mig. Då behöver man fylla på sitt kärleks förråd. Först att ta hand om sig själv för att sedan orka att finnas till för andra. Det är en viktig balans. Att ta hand om sig själv för att finna glädjen och orken att finnas till för andra.

Tack för att du är en hjälte i din vardag! Du är viktig! Kom ihåg att allt hänger inte på dig utan tillsammans om vi slår våra kloka huvuden ihop kan vi skapa en förändring i vårt samhälle och världen över. En förändring att människor får leva värdiga liv och har rätten till att överleva, få mat för dagen och någonstans att sova,utbildning, rätten till att skyddas från människohandel, krig och alla orättvisor som pågår. Men glöm inte att också de viktiga men enkla saker som att uppmärksamma andra människor, ge en kram eller säga något som kan få en människa att känna sig varm inombords. Ett glatt leende kan också förändra någons vardag! Fortsätt var den hjälte du är! I de små sakerna finns stor styrka. Och som Nalle Puh sa… jag tar så små steg att jag tror att jag kommer gå långt. Dvs med små handlingar kan man utföra mycket! Ha en bra dag!

People are not for sale! //Maria Lundberg

English translation? Stay tuned, it will be updated!

Leave a Reply

